Geekz, videojáték
Rocket League Collector’s Edition
Geekz, videojáték
Tudjátok mit tanultam a Rocket League arénáiban eltöltött napok során? Hogy az emberek igazából imádnak együtt bénázni.
A Psyonix fejlesztőcsapata napjaink egyik legnagyobb indie játéksikerét tudhatja maga mögött, hiszen a Rocket League június elején már bőven meghaladta az 5 milliós eladott példányszámot, és legalább ugyanennyi eladást láttak az extra letölthető tartalmakból is, így már egy csinos 110 millió dolláros bevételnél tart a cég. Tavalyi megjelenése óta azonban egyáltalán nem csökkent az érdeklődés az őrült autósfoci iránt, sőt, egyenesen nőtt, ami egészen figyelemre méltó egy 15 milliós felhasználóbázissal rendelkező címnél. Mindez kevésbé meglepő, ha tudjuk, hogy a játék időközben az eSport-szcéna szignifikáns szereplőjévé vált, viszont ha csak a professzionális játékosokra hagyatkozott volna a Psyonix, akkor hamar kipukkant volna a lufi. Ezt jól megfigyelhettük a Street Fighter V esetében, amely mesterien kidolgozott harcrendszerrel rendelkezik, csak éppen olyan játékmódokkal nem, ami hosszabb időre lekötné az alkalmi bunyósokat. Így viszont nem sok sikerélménye lesz annak, aki nem mélyed bele komolyabban a kombók, frame-ek és hitboxok világába, ami meg is látszik az eladási számokon. A Rocket League nagy előnye, hogy mindkét csoportnak utánozhatatlan élményt nyújt - még akkor is, ha egy pályán csapnak össze.



Persze milyen jóérzésű ember tudna ellenállni egy ekkora mókának? Elvégre minden játékos egy saját rakétameghajtású kisautóval próbál gólt lőni a másik csapatnak! A Rocket League éppen tökéletes időben érkezett: a nyári pangás közepette futótűzként terjedtek a gifek, amiken a levegőben piruettező, szaltózó és ki tudja milyen manővereket végrehajtó autók gyakorlatilag hülyét csinálnak játékostársaikból, és elképesztően látványos gólokat szereznek. Bár a képlet pofonegyszerű, a titok a részletekben rejlik. A belépőszint például egészen alacsony, hiszen bárki el tudja találni a labdát, ám ha igazán jó akarsz lenni, akkor határ a csillagos ég. A Rocket League mesteri elsajátítása ugyanis több száz órába is beletelhet, de éppen az a nagyszerű benne, hogy nem muszáj profi módjára zsonglőrködnöd a lasztival. Hiszen amikor hat ember együtt szerencsétlenkedik a pályán, az bámulatos és lehetetlenül vicces szituációkat idéz elő, a játék pedig eközben sem felejt el díjazni minden jelentős megmozdulásodért. A Rocket League minden gólpasszt, látványos védést, cselt és légi mozdulatot számon tart, amik a meccs végi összesítésnél látható pontmennyiségben mutatkoznak meg. Ennek köszönhetően a sikerélmény akkor sem marad el, ha nem te vagy a legjobb gólszerző, vagy amikor egy csapattársad az üres kapu előtt lenyúlja tőled a labdát…



Az irányítás a már megszokott konzolos standard alapján lett kialakítva: a két ravasszal a gázt és a féket adagolhatod, a bal analóg karral kormányozhatsz, valamint nem meglepő módon egy kézifék is rendelkezésedre áll, ami a rengeteg hirtelen irányváltás miatt rendkívül hasznosnak bizonyul majd. A maradék néhány gomb érdekesebb funkciókat takar, a boost használatával extra sebességre tehetsz szert (amíg győződ naftával), ugrásból pedig egyenesen kétféle is van: a gomb egyszeri megnyomásával magasabbra repülhetsz, duplán megnyomva és egy iránnyal kombinálva pedig villámgyors szaltót hajthatsz végre a kívánt égtáj felé. A magasszintű játék az utóbbi két lehetőség kreatív használatával, illetve a fizika kiismerésével kezdődik, és szinte végtelen szabadságot biztosít a játékos számára. Apropó, a készítők először a lehető legélethűbb fizikai szimulációval próbálkoztak, ám ez a játszhatóság kárára ment, így idővel sikerült finomhangolniuk a beállításokat. Végleges állapotában a játék szinte megpróbálja kitalálni mozdulataid szándékát, és mindezt teljesen észrevétlenül teszi a háttérben. A végrehajtható manővereknek gyakorlatilag csak a képzeleted szabhat határt, például ha elég ügyes vagy, a levegőben repülve végigdekázhatod a labdát anélkül, hogy egyszer is hozzáérnél a talajhoz! 



Ehhez persze nem árt kiismerni az irányított autót sem. Érdemes lesz gyakran benézni a garázsba, ugyanis a meccsek során újabbnál újabb tárgyakat nyithatsz meg, amikkel teljesen személyre szabhatod négykerekűd minden porcikáját: a karosszéria variálásával változik a gyorsulás, a végsebesség és a magasság, a különböző festésekkel és kiegészítőkkel pedig esztétikailag teheted teljesen egyedivé az autót. Az eszköztárra tehát nem lehet panasz, viszont van még egy dolog, amivel nem árt megbarátkozni: a kamera. Az alapbeállítások nem minden helyzetben praktikusak, a magas labdáknál, valamint az oldalfalon történő száguldás során autónk gyakran kiesik a látótérből. Jó hír, hogy teljesen személyre szabható minden a nézettel kapcsolatos beállítás, így ha problémáid adódnak, akkor a magasság, a távolság és egyéb apróságok belövésével jelentős javulást észlelhetsz majd teljesítményeden.

Az eddigi felsorolt tudnivalók természetesen nem jelentenek újdonságot azok számára, akik akár már a PS4-es megjelenés óta nyúzzák a játékot, szóval mivel tud többet a Collector’s Edition változat? Az alapjáték a foci mellé azóta kapott egy jégkorongos és egy kosárlabdás játékmódot, így természetesen már ez a változat kap helyet a lemezen, mellette pedig az összes eddig megjelent DLC-t is tartalmazza a csomag, ami jelentős mennyiségű extra autót, festést és kiegészítőt jelent. Ha ez még nem lenne elég, akkor ezen kívül még négy vadonatúj autó is debütált a lemezes kiadásban, úgyhogy tényleg lesz miből válogatni.



Szóval, kinek is éri meg megvenni ezt a csomagot? Röviden: bárkinek, aki kedvet kapott az őrülethez, még akkor is, ha már megvan az alapjáték, hiszen a letölthető tartalmak külön-külön megvásárolva kiteszik a dobozos változat árát. Egyedül és közös szórakozásra is kiváló választás, hiszen internetes és akár négyszemélyes, osztott képernyős kikapcsolódásra is lehetőséget ad.

A játékszoftvert a Magnew Distribution biztosította. Köszönjük a támogatást!
DVD / Blu-ray filmek olcsón
Kritikák
Űrdongó
A Transformers-film, amire vártál - majdnem.
Alita: A harc angyala
A CGI-szem a lélek tükre.
Friss kritikák
Pókember: Idegenben (Spider-Man: Far from Home)
Európai vakáció.
Men in Black - Sötét zsaruk a Föld körül (Men in Black International)
Ezek a zsaruk tényleg sötétek!
Csernobil (Chernobyl)
A szovjet módszer gazdaságosabb.
Aladdin
Egy nem annyira új élmény...
Halloween H20 - Húsz évvel később (Halloween H20: 20 Years Later)
Vérszegény osztálytalálkozó.