Geekz, képregény
A Hihetetlen Hulk: Hulk világa
Geekz, képregény
Emberi szörnyeteg.
Dr. Bruce Bannerrel, a fiatal és éles eszű atomfizikussal, aki egy kísérleti robbantás következtében erős gammasugárzás ért, hosszú éveken keresztül képtelenek voltak érdemben mit kezdeni az írók – a belőle előtörő hatalmas és megállíthatatlan szürke (majd később zöld) szörnyeteggel, Hulkkal kapcsolatban pedig még siralmasabb volt a helyzet. Előfordult ugyan, hogy időnként egy-egy tehetséges írónak köszönhetően szárnyalni kezdett a karakter (lásd Peter David ’80-as, ’90-es évekbeli munkáit, amik jelenleg magyarul is megjelennek), de ezek inkább emlékezetes, egyúttal sajnos rövid korszakok voltak, mintsem hosszú ideig tartó töretetlen mérföldkövek – azzal együtt is, hogy ezeknek a történeteknek a jelentőségét nemigen lehet elvitatni. Azt, hogy Hulk pályafutása során miért rekedt meg ennyire sokszor, legtöbben a csaknem legyőzhetetlen mivoltának, egysíkú jellemének és nem utolsósorban együgyűségének tudják be, melyek miatt csak nagyon lehetett komolyan venni. Ámde vannak, akik ezekből a hátrányokból sikeresen előnyt kovácsolnak, jelen esetben Greg Pak a tárgyalt illető. Emberünk a múlt évtized közepén egy olyan Hulk-sztorit tett le az asztalra, melynek alapvetései és koncepciójának lényege is a karakter azon szegényes és egydimenziós tulajdonságain alapultak, hogy nem képes másra, csak fékevesztett pusztításra, és közben teljes mértékben kezelhetetlen. A Hulk világa (eredeti nevén és a továbbiakban is Planet Hulk, csak a miheztartás végett) egy olyan közegbe helyezte a behemót zöld bestiát, ahol az nemcsak, hogy kedvére kiélhette magát, de a történetnek, a koncepciónak és a világépítésnek hála, valami teljesen eredetit sikerült kihozni a figurából, ami által maga Hulk személyisége is elindulhatott a fejlődés útján, hogy a képregény végére egy olyan szellemiséget öltsön magára, mint egész karrierje során addig még soha. 



Már a Planet Hulk felütése is a karakter negatív vonásaiból fakad: miután a zöld óriás évtizedek óta pusztít a Földön, még ha ezt időnként a világ megmentése érdekében is tette a szuperhősök oldalán, attól függetlenül cselekedetei többet ártottak, mint használtak, nem is beszélve a hatalmas okozott károkról és a negatív média-visszhangról, melyet ezek az események váltottak ki. Ezért amikor Nick Fury kérésére Hulk az űrben segédkezik, az Illuminátus tagjai (Tony Stark, Charles Xavier, Doktor Strange és Reed Richards) kapva az alkalmon eltérítik száműzni kívánt csapattársuk hajóját, hogy az egy lakatlan távoli bolygón landoljon, ahol aztán élete végéig nyugodtan tombolhat. Azonban hiba csúszik a számításba, és Hulk az idilli planéta helyett a Sakaaron köt ki, ahol már hosszú esztendők óta dúl a háború a különböző fajok között, elnyomók és elnyomottak versengenek egymással, a népirtás mindennapi dolog, az egész bolygót pedig a könyörtelen és kegyetlen Vörös Király uralja, aki ellen minden eddigi lázadás sikertelennek bizonyult. Zöld főhősünket először könyörtelen és brutális gladiátor-meccsekre kényszerítik, majd ahogy sora győzi le ellenfeleit, barátokat gyűjt maga köré, és végül háborút indít Sakaar ura ellen, melynek eredményeként nemsokára egész tömegek sorakoznak fel mögötte, mivel sokan az ősrégi próféciákban megjövendölt bajnokot látják benne, aki majd győzelemre vezeti az elnyomottakat, megszabadítja Sakaart a Vörös Királytól, és elhozza a békét a bolygó népe számára. 



A történet lényege és egyben az egész narratíva legerősebb eleme is az, ahogy Hulk módszeresen kiirt (vagy inkább kizúz) magából minden gyengeséget és hátráltató jellemvonást, még emberi énjét, Bruce Bannert is (akinek itt csupán nyúlfarknyinál is kevesebb szerep jut), ennek megfelelően teljesen elfogadja magát annak, ami. Egy minden emberszerűséget megtagadó szörnyeteg, aki ennek ellenére mégis képes érzelmekre, bajtársiasságra, önzetlenségre, sőt, még szerelemre is. És végeredményben így válik belőle egy kidolgozott, mély és stílusos főhős, akit ráadásul könnyű megkedvelni és együtt érezni vele. Ezt ez előtt és ez után is csak nagyon-nagyon kevés író tudta véghezvinni, és még kevesebben voltak képesek ennyire zsigerien ábrázolni Hulkot, de Pak zseniálisan oldotta meg mindezt – ráadásul a Planet Hulk ügyesen foglal helyet a fő-univerzum kánonjában, és a karakter összes fontosabb mérföldköve előtt tisztességesen fejezi ki hódolatát. Pak ezen kívül gond nélkül hozza a Campbell-iskola alapköveit, Sun Tzu A háború művészete című klasszikusából is előszeretettel merít, ha a sztori bizonyos kulcsfontosságú aspektusairól van szó. De mégis, amiben a legjobb a Planet Hulk, az a zseniális világépítés, mely számtalan idegen fajt foglal magában, az óriásbogaraktól kezdve a mindenféle színű és technológiájú humanoidokon át, egészen az intelligens tudatú kőóriásokig. A Sakaaron modern városok és kopár, sivatagos pusztaságok egyaránt megtalálhatóak, ebben a világban az űrhajók, a lézerfegyverek, a fejlett technológia vívmányai és a Római Birodalom korát idéző gladiátor-arénák kényelmesen megférnek egymás mellett.



Planet Hulk olyan, mintha egy Edgar Rice Burroughs agymenés elevenedne meg a szemünk láttára, vizuális formában. Egyszerre tesztoszterontól fröcsögő epikus mese és érzelmes, szomorú ballada is, mely tulajdonképpen úgy tette emberivé a zöld óriást, hogy igyekezett minden emberséget kiölni belőle.

Nagy Marvel-képregénygyűjtemény #19-20 – A Hihetetlen Hulk: Hulk világa – 1-2. rész (2018)
The Incredible Hulk #92-105 (2006-2007)
DVD / Blu-ray filmek olcsón
Kritikák
Star Wars: Az utolsó Jedik
A zabolátlan Erő kifürkészhetetlen útja.
Az Igazság Ligája
Kell egy csapat.
Friss kritikák
Halloween
Michael Myers visszatért, és negyven éve nem volt ilyen jó formában.
Luke Cage: Második évad (Luke Cage: Season Two)
Ha nagyobb a büszkeség, nagyobb a bukás.
Halloween III: Boszorkányos időszak (Halloween III: Season of the Witch)
Ünnepi rémálom.
Halloween II
Kórház a rémület szélén.
Venom
Pókember-univerzum Pókember nélkül, avagy a gumiszörny közbelép.